Ikast Skytteforening

Skydning

Skydning er en sport for alle, og den er nem at komme i gang med. Det eneste du behøver at gøre, er at møde op på en træningsaften, så vil en af vores erfarne instruktører lede dig på rette vej.

Vi skyder med pistol og riffel, både luft og cal .22. Derudover er der også mulighed for at prøve grovpistol. Alt det du skal bruge, kan lånes i klubben. Det eneste du skal betale for er ammunition og skydeskiver, Det koster mellem 2,00 og 3,50 kr. pr. skud.

I vinterhalvåret skyder vi indendøre i IBF Arena på 15m baner og i sommerhalvåret skyder vi udendøres på vores anlæg i Ruskær på 25m og 50m baner for henholdsvis pistol og riffel. Find de specifikke træningstider i vores aktivitetskalender. Derudover har vi 200m baner, som kan benyttes efter aftale.

Er I en gruppe, så se mulighederne på vores oversigt over arrangementer.

På de efterfølgende sider kan du finde mere praktisk information, når du vil i gang med skydning.